+31
AcciDrenthe
Formerly known as sheva7
golsud
Puro
Hlebagone
Deluded F*ck™
DeLux
TM
The Bulk
Deano
DS
Sgoater1
Oleguerisntthatbad
Luso
toon h
Mexicanbecks
Sheffield gunner
SuperMario
christmasborocooper
blutgraetsche
fcb
Ricardo Jol
Rosicky
Cesc Soler
Parks lives
ibizenco
Machiavel
DD
Axeslammer
Since 1888
Fey
35 posters
Eredivisie 2007/2008
DD- Number of posts : 10721
Supports : NEC
Registration date : 2006-08-07
- Post n°211
Re: Eredivisie 2007/2008
good buy.
SuperMario- Number of posts : 16866
Supports : Feyenoord & Arsenal
Favourite Player : Diego Biseswar
Registration date : 2006-11-10
- Post n°212
What are your thoughts on the KNVB fixing the draw for the league season in order to have 6 supersundays (on which the matches between Ajax, AZ, Feyenoord & PSV will played)?
- Post n°213
My opinion?jonathan de guzman wrote:What are your thoughts on the KNVB fixing the draw for the league season in order to have 6 supersundays (on which the matches between Ajax, AZ, Feyenoord & PSV will played)?
Well... its obviously a stunt to market the eredivisie better and to have higher ratings that weekend.
I stand somewhere in the middle I suppose... its inevitable that something like this would happen, and in a certain way I'm happy that the KNVB is finally taking some steps to market us better too. I personally do liek a bit of tension as well.
But to articially schedule it does appear very dodgy and it can have a very connotations. Among which, is that the KNVB's bias, they decide who's important and who's not; also that you cannot predict how a season goes - who's to say that (lets's say) Twente isn't among the top 2 around those dates. Weren't they good enough to be 'chosen'? etc.
I dunno... I'm torn a bit in between. It remains to be seen I guess.
So far its not as grave as the KNVB fixing the refs for Ajax.
- Post n°214
I don't think it will affect the end-result, so in that sense it isn't unfair. Futhermore I think AZ did more to earn a place among the traditional top 3 than Twente (of course they did better than Feyenoord last season).
What I don't like about it -presuming the supersundaymatches will not kick off at the same time- is that I'll have less goals scored against Ajax to celebrate in real time when I'm at a match (sure this goes for Ajax, PSV & the few AZ fans too). Feyenoord - Willem II can be a party if Ajax looses. I used to be able to celebrate every goal scored against Ajax inside the Feyenoord stadium. Pity we play less & less matches at the same time.
What I don't like about it -presuming the supersundaymatches will not kick off at the same time- is that I'll have less goals scored against Ajax to celebrate in real time when I'm at a match (sure this goes for Ajax, PSV & the few AZ fans too). Feyenoord - Willem II can be a party if Ajax looses. I used to be able to celebrate every goal scored against Ajax inside the Feyenoord stadium. Pity we play less & less matches at the same time.
- Post n°215
I understand. You're right, it does take some of the edge off. But it also creates a different one.
Axeslammer- Number of posts : 19690
Supports : Leeds Utd / FC Groningen
Favourite Player : Le Tiss, Bergkamp, Tadic, Eric le Roy
- Post n°216
Beerens to Heerenveen !
Great buy by the Friezen, it'll prove to be another Huntelaar : not valued at PSV, blossoming in Heerenveen.
Great buy by the Friezen, it'll prove to be another Huntelaar : not valued at PSV, blossoming in Heerenveen.
Machiavel- Number of posts : 21355
Supports : AFC Ajax & Manchester United FC
Favourite Player : Paul Scholes & Wesley Sneijder
Registration date : 2006-08-06
- Post n°217
toon h will be interested
Ajax 1st game of the new season away to De Graafschap
Ajax 1st game of the new season away to De Graafschap
- Post n°218
Axeslammer wrote:Beerens to Heerenveen !
Should have left him at NEC.
Fey- Number of posts : 35349
Supports : Feyenoord and Manchester United
Favourite Player : ??#$ Error, John Guidetti, Jordy Clasie
- Post n°219
Ten cate: twee duels voor einde wil ik al kampioen zijn
Henk ten Cate heeft de lat voor komend seizoen hoog gelegd. De Ajax coach wil in zijn tweede seizoen oogsten. "Ik wil twee duels voor het einde van de reguliere competitie al zeker van de titel zijn." Nu Ajax alle spelers heeft weten te behouden, rekent hij erop nog een stap omhoog te kunnen zetten. Ook aanvoerder Stam is die mening toegedaan. "We hebben de beste spelers kunnen behouden. We gaan dus voor de titel. Dit wordt mijn laatste seizoen. Ik wil kampioen worden
We shall see Henkie boy
Henk ten Cate heeft de lat voor komend seizoen hoog gelegd. De Ajax coach wil in zijn tweede seizoen oogsten. "Ik wil twee duels voor het einde van de reguliere competitie al zeker van de titel zijn." Nu Ajax alle spelers heeft weten te behouden, rekent hij erop nog een stap omhoog te kunnen zetten. Ook aanvoerder Stam is die mening toegedaan. "We hebben de beste spelers kunnen behouden. We gaan dus voor de titel. Dit wordt mijn laatste seizoen. Ik wil kampioen worden
We shall see Henkie boy
Fey- Number of posts : 35349
Supports : Feyenoord and Manchester United
Favourite Player : ??#$ Error, John Guidetti, Jordy Clasie
- Post n°220
AZ biedt miljoenen voor Pellè’
De boodschap van Louis van Gaal was vanmiddag duidelijk: De kans is groot dat Shota Arveladze vertrekt en dus wil de coach van AZ nog voor het sluiten van de transfermarkt op 31 augustus een aanvaller aan de selectie toevoegen..
Vanuit Italië komen tergelijkertijd enkele opmerkelijke berichten doorgesijpeld. De Noord-Hollanders zouden namelijk zes miljoen euro aan Lecce voor Graziano Pellè hebben geboden. De jeugdige aanvaller was vorige maand actief op het EK onder 21 en stond gisteren nog in de schijnwerpers.
Palermo bood namelijk drie miljoen euro voor de 21-jarige spits en zou hem volgend seizoen gewoon nog in het Stadio Via del Mare laten spelen. Nu lijkt AZ echter een stokje voor de overgang hebben gestoken en Lecce op het laatste moment hebben verleid met de miljoenenaanbieding.
Pellè maakte in het seizoen 2003/2004 zijn debuut in de hoofdmacht van Lecce, maar werd sindsdien uitgeleend aan Catania, Crotone en Cesena. In de tussentijd bleef de spits wel uitkomen voor Italie onder 20 (10 interlands, zeven treffers) en Italië Onder 21 (zes duels, nul treffers)
De boodschap van Louis van Gaal was vanmiddag duidelijk: De kans is groot dat Shota Arveladze vertrekt en dus wil de coach van AZ nog voor het sluiten van de transfermarkt op 31 augustus een aanvaller aan de selectie toevoegen..
Vanuit Italië komen tergelijkertijd enkele opmerkelijke berichten doorgesijpeld. De Noord-Hollanders zouden namelijk zes miljoen euro aan Lecce voor Graziano Pellè hebben geboden. De jeugdige aanvaller was vorige maand actief op het EK onder 21 en stond gisteren nog in de schijnwerpers.
Palermo bood namelijk drie miljoen euro voor de 21-jarige spits en zou hem volgend seizoen gewoon nog in het Stadio Via del Mare laten spelen. Nu lijkt AZ echter een stokje voor de overgang hebben gestoken en Lecce op het laatste moment hebben verleid met de miljoenenaanbieding.
Pellè maakte in het seizoen 2003/2004 zijn debuut in de hoofdmacht van Lecce, maar werd sindsdien uitgeleend aan Catania, Crotone en Cesena. In de tussentijd bleef de spits wel uitkomen voor Italie onder 20 (10 interlands, zeven treffers) en Italië Onder 21 (zes duels, nul treffers)
Ricardo Jol- Number of posts : 12766
Supports : FC Den Haag!
Favourite Player : Verhoek and Verhoek and Rado and the euro!
- Post n°221
Pelle is ace! Already my favourite Italian player since years!!! Very under rated!
Since 1888- Number of posts : 5171
Supports : Sparta Rotterdam
Favourite Player : Sepp de Roover
- Post n°222
Kim Jaggy is de vooralsnog grote onbekende aankoop van Sparta. Een kennismaking met de 24-jarige, vriendelijke Zwitser die eerdaags met vrouw en zoontje in Rotterdam komt wonen. Over Haïti, Edgar Davids, de Nederlandse taal, EK 2008 en verlangen naar de eerste training.
MIKOS GOUKA
ROTTERDAM
De wieg van de nieuwe linksback van Sparta stond op een eiland in de Caribische Zee. Haïti, jarenlang geleid door voormalig rooms katholieke priester Jean Bertrand Aristide tot hij in 2004 het land verliet, heeft echter weinig indruk gemaakt op Kim Jaggy. ,,Ik heb er nog geen jaar gewoond,’’ zegt hij. ,,Ik ben geadopteerd door mijn Zwitserse ouders en opgegroeid in Zwitserland. Een echte connectie met Haïti heb ik niet, mijn vaderland is Zwitserland. Daar voel ik me thuis.’’
In het Alpenland werden de onmiskenbare voetbalkwaliteiten van de vaardige linkspoot snel onderkend. Het grote Grasshopper Club Zürich meldde zich voor de verdediger. Zeven seizoenen stond hij onder contract in Zürich, maar bij het afscheid leek de liefde verdwenen. ,,Ik wilde mijn contract niet meer verlengen en dus werd ik niet meer opgesteld. Dat was een moeilijke periode, want ik zat veel wedstrijden op de bank. Toch stond mijn besluit vast, ik wilde naar een ander land. En het liefst naar Nederland.’’
Het feit dat hij komend seizoen tweemaal tegenover jeugdidool Edgar Davids zal staan, geeft een onbeschrijfelijk gevoel, zegt de Zwitser. Davids was naast Roberto Carlos een groot voorbeeld voor de voetballer. Even leek het erop dat Davids en Jaggy ploeggenoten zouden worden in de Amsterdam Arena. ,,Ajax toonde interesse,’’ legt hij uit. ”De eerste keer op een informele manier. Maar ook later bleven ze mij bekijken. Het feit dat ik bij Grashoppers op de bank belandde, was vervelend. Ajax kon geen goed beeld van me vormen, al hebben ze me ongetwijfeld ook in de Zwitserse jeugdselecties aan het werk gezien. In Jong Zwitserland speelde ik met Johan Vonlanthen (ex-PSV en NAC Breda, afgelopen seizoen Red Bull Salzburg, red.), Philippe Senderos (Arsenal) en Tranguillo Barnetta (Bayer Leverkusen). Toen Sparta zich meldde was ik meteen enthousiast. Het Nederlandse voetbal heeft me qua stijl altijd aangetrokken. Bovendien is het algemeen bekend dat veel spelers in Nederland de tijd krijgen om te rijpen. Om vervolgens een volgende stap te zetten in hun loopbaan. Daarom ben ik naar Rotterdam gekomen.’’
Kort voor het interview loopt Jaggy in de hal van het Sparta-stadion Arne Slot tegen het lijf. De van NAC Breda overgenomen centrale middenvelder stelt zich netjes voor aan de Zwitser, die door de medische staf alvast enkele conditionele testen moet afleggen. ,,Ik weet nog niet veel van Sparta,’’ zegt hij. ,,Maar dat komt wel. De spelers zijn onbekenden voor mij, het land is nieuw, de stad is nieuw. Maar het grootste probleem lijkt me nu de taal. Ik spreek Engels, Duits en Frans, maar wil zo snel mogelijk de Nederlandse taal beheersen.’’
Jaggy richt zich op de positie van de linksback en zal met Sjaak Polak de strijd aan moeten gaan voor een basisplaats. ,,Ik kan ook centraal achterin spelen en heb in Zwitserland ook op het middenveld gespeeld. Ik heb een offensieve manier van spelen, pik zelfs af en toe mijn doelpuntjes mee. Maar ik wil bij Sparta vooral doorgroeien. Het stadion zit hier bij bijna alle thuiswedstrijden vol en het is een traditierijke club. Ik verwacht dat ik me thuis zal voelen.’’
Binnenkort wordt het gezin Jaggy herenigd. De voetballer is getrouwd met een Kroatische vrouw, samen hebben ze een zoontje van zestien maanden. De kleine Jamie is nog te klein om tegen een bal te trappen. ,,Ik weet niet of hij links- of rechtsbenig is,’’ lacht Jaggy. ,,Ik probeer het weleens door een bal naar hem toe te rollen, maar tot nu toe pakt hij hem alleen nog maar met zijn handen op. In Zwitserland is niet alleen voetbal een grote sport. De beste skiërs zijn beroemdheden en ijshockey is eveneens erg populair. Grashoppers heeft een grote naam in Europa, maar de club trok niet veel toeschouwers. De laatste jaren komen er meer mensen naar het stadion, maar vol zit het maar zelden. Volgende zomer is het EK in Zwitserland en Oostenrijk. Je merkt dat de belangstelling beetje bij beetje toe begint te nemen. Of ik zelf hoop op een plek in de selectie? Natuurlijk is dat een droom. Een EK in eigen land spelen is een eenmalige kans om mee te maken. Maar ik zal me eerst bij Sparta moeten bewijzen. In Rotterdam moet ik spelvreugde tonen en successen boeken. Dan pas mag ik verder kijken.’’
Zaterdag wacht de eerste kennismaking met het publiek van Sparta. Jaggy kijkt er naar uit. ,,De mensen zullen voor de eerste training ongetwijfeld nieuwsgierig zijn. Ik heb twee jaar getekend bij Sparta met een optie voor nog een derde jaar. De Nederlandse competitie is sterk. Vorig jaar speelde ik in de UEFA Cup tegen AZ. Arveladze, Martens en Dembele zijn zeer sterke spelers. Ik hoorde dat veel spelers van AZ door Sparta zijn opgeleid. Mendes da Silva, Jaliens, Koevermans en Boukhari. Dat zegt wel iets over mijn nieuwe club. Bij Grashoppers hadden we ook een behoorlijke jeugdopleiding. Piet Hamberg is nog mijn trainer geweest, ik hoor dat hij net een contract heeft getekend als hoofd opleidingen bij Liverpool. Hij had mooi verhalen over de eredivisie. Ik sta echt te trappelen om te starten.’’
Bron: www.ad.nl
- Post n°223
6m euri voor Pelle!
- Post n°224
It's friendlies time:
Regioteam Ruurlo - De Graafschap 0-8
Powel (3), Tarvajärvi (2), Schöne, Sebens
Regioteam Alstätte FC Twente 0-12
Zomer, ed (3), Elia, Colak (2), Arnautovic, N'Kufo
Regioteam Ruurlo - De Graafschap 0-8
Powel (3), Tarvajärvi (2), Schöne, Sebens
Regioteam Alstätte FC Twente 0-12
Zomer, ed (3), Elia, Colak (2), Arnautovic, N'Kufo
- Post n°225
Wisla niet de oplossing voor NEC en Niedzielan
5/7/2007 21:52
De opluchting bij NEC over een vertrek van Andzrej Niedzielan is voorbarig gebleken. De Poolse spits heeft zelf de overgang naar Wisla Kraków afgeblazen.
Niedzielan (28) leek zijn teleurstellende verblijf in Nijmegen te gaan afsluiten. NEC stelde zich coulant op en vroeg geen afkoopsom. Daar leek Wisla Kraków van te willen profiteren.
'We wachten weliswaar nog op een fax uit Polen, maar dan zijn we inderdaad definitief uit elkaar', vertelde technisch directeur Carlos Aalbers deze week nog in Voetbal International.
Aalbers was opgelucht zijn dure kracht kwijt te zijn. 'Het huwelijk tussen Niedzielan en NEC was gewoon geen succes. Dan is het voor beide partijen beter om uit elkaar te gaan. Wij hebben nu ook weer iets meer financiële armslag om een scorende spits erbij te halen.'
Maar op het laatste moment is de transfer afgeketst. Wisla Kraków kwam steeds met nieuwe voorwaarden, hetgeen voor Niedzielan aanleiding was de overgang af te blazen. De Poolse club op haar beurt zegt dat het niet kon voldoen aan bepaalde betalingseisen van de spits.
'Het duurde lang, te lang vonden wij ook. Maar op donderdagmiddag om drie uur zou het contract daar worden getekend', zegt algemeen directeur Jacco Swart van NEC tegen Omroep Gelderland. 'Wat er toen is misgegaan? Ik heb echt geen idee. Deze zaak kent alleen maar verliezers. Niedzielan moet zich nu 16 juli melden bij Jong NEC.'
- Post n°226
Jaap Stam kondigt zijn afscheid aan
6/7/2007 12:23
Ajax-verdediger Jaap Stam begint straks in de Eredivisie aan zijn afscheidstournee. De robuuste aanvoerder van Ajax, die deze maand 35 jaar wordt, vindt nog één topseizoen voldoende. 'Je moet voor jezelf kiezen.'
Stam ontvluchtte vorig jaar de hectiek van het Italiaanse voetbal en tekende toen voor twee seizoenen bij Ajax. Bij die contractduur blijft het, precies zoals Stam vorig jaar eigenlijk al had aangegeven.
In het AD zegt Stam: 'De beslissing is gevallen, daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Het is fantastisch om te voetballen, dat vind ik nog steeds. Maar het brengt ook allerlei verplichtingen met zich mee. Ik ben nu bijna 35, een moment om eens goed na te denken. Dan moet je voor jezelf kiezen.'
Technisch directeur Martin van Geel weet nog niet of hij zal proberen om Jaap Stam op andere gedachten te brengen. Eerder deed bondscoach Marco van Basten al twee vergeefse pogingen om de in 2004 bij Oranje gestopte verdediger tot een rentree in het Nederlands elftal te bewegen. Van Geel: 'Jaap is stellig in zijn mening dat hij stopt. We gaan het volgen en als er een opening is en wij willen ook verder, dan zullen we zeker een poging wagen.'
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=94475/sc=07b258
- Post n°227
DD wrote:Jaap Stam kondigt zijn afscheid aan
6/7/2007 12:23
Ajax-verdediger Jaap Stam begint straks in de Eredivisie aan zijn afscheidstournee. De robuuste aanvoerder van Ajax, die deze maand 35 jaar wordt, vindt nog één topseizoen voldoende. 'Je moet voor jezelf kiezen.'
Stam ontvluchtte vorig jaar de hectiek van het Italiaanse voetbal en tekende toen voor twee seizoenen bij Ajax. Bij die contractduur blijft het, precies zoals Stam vorig jaar eigenlijk al had aangegeven.
In het AD zegt Stam: 'De beslissing is gevallen, daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Het is fantastisch om te voetballen, dat vind ik nog steeds. Maar het brengt ook allerlei verplichtingen met zich mee. Ik ben nu bijna 35, een moment om eens goed na te denken. Dan moet je voor jezelf kiezen.'
Technisch directeur Martin van Geel weet nog niet of hij zal proberen om Jaap Stam op andere gedachten te brengen. Eerder deed bondscoach Marco van Basten al twee vergeefse pogingen om de in 2004 bij Oranje gestopte verdediger tot een rentree in het Nederlands elftal te bewegen. Van Geel: 'Jaap is stellig in zijn mening dat hij stopt. We gaan het volgen en als er een opening is en wij willen ook verder, dan zullen we zeker een poging wagen.'
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=94475/sc=07b258
The sad thing is , there is noone good enough to succeed him (even Vermaelen)
- Post n°228
Heitje perhaps?
- Post n°229
DD wrote:Heitje perhaps?
I reckon he could be converted into a midfielder .. but this season could decide that.
- Post n°230
BOUKHARI TO SPARTA, HELL YEAH!
- Post n°231
Since 1888 wrote:BOUKHARI TO SPARTA, HELL YEAH!
I wouldn't want him at my club, he's been pants ever since he left Ajax...
(and he wasn't exactly setting the world on fire there too)
- Post n°232
Axeslammer wrote:Since 1888 wrote:BOUKHARI TO SPARTA, HELL YEAH!
Ooh come on, he wasn't good enough for Ajax and AZ and just didn't have to quality for that but come on for Sparta he is a pure quality injection. I am really glad with this buy.
- Post n°233
Since 1888 wrote:Axeslammer wrote:Since 1888 wrote:BOUKHARI TO SPARTA, HELL YEAH!
Ooh come on, he wasn't good enough for Ajax and AZ and just didn't have to quality for that but come on for Sparta he is a pure quality injection. I am really glad with this buy.
Maybe you are underrating your own players....or I'm overrating them
- Post n°234
Axeslammer wrote:Since 1888 wrote:Axeslammer wrote:Since 1888 wrote:BOUKHARI TO SPARTA, HELL YEAH!
Maybe you are underrating your own players....or I'm overrating them
Could be, but we needed a left mid and we got him.
Ricardo Jol- Number of posts : 12766
Supports : FC Den Haag!
Favourite Player : Verhoek and Verhoek and Rado and the euro!
- Post n°235
For Sparta he is a good player!
Mexicanbecks- Number of posts : 3775
Supports : Real Madrid
Favourite Player : Zidane
Registration date : 2006-11-16
- Post n°236
who's the ajax goally? does any one know if Ochoa (mexican goally) is to be transferred to ajax, according to wiki."He recently has received offers from the club Ajax Amsterdam. With a offer pending from Amsterdam, Club America have stated that they will sell the player. Now America are just waiting for agreement on a transfer fee that will send Memo to Ajax by the end of Copa America." any truth to this?
- Post n°237
Mexicanbecks wrote:who's the ajax goally? does any one know if Ochoa (mexican goally) is to be transferred to ajax, according to wiki."He recently has received offers from the club Ajax Amsterdam. With a offer pending from Amsterdam, Club America have stated that they will sell the player. Now America are just waiting for agreement on a transfer fee that will send Memo to Ajax by the end of Copa America." any truth to this?
Ajax have Maarten Stekelenburg and Kenneth Vermeer as back up.
Stekelenburg is the current #3 goalie for Holland and Vermeer is the #2 of the U21 Holland team.
I don't rate Stekelenburg much, but in the last friendly Holland played he finally stood up : showed some leadership and had a few good saves....so I might have to change my judgement.
I always rated Vermeer very much, but it's the opposite for him : the lasts times I've seen him he reminded me of Paul Robinson...
So who knows, Ajax might be interested in a new goalie..
- Post n°238
Ochoa is 21 and very talented, if you are keeping up with copa america he was fantastic against brazil. if he goes i hope he starts
- Post n°239
@ Axe
Stek did well towards the end of last season
I think Vermaelen even trusts him
btw
I read the Beerens says Ajax were interested in him , man i wish he had joined ...
Stek did well towards the end of last season
I think Vermaelen even trusts him
btw
I read the Beerens says Ajax were interested in him , man i wish he had joined ...
- Post n°240
rai, as an ajax fan how likely do you think this transfer is
|
|